The Czech Tile Guild Training School

The CITA training centre in Pilsen was opened in 2018, and provides high quality teaching at an internationally renowned level. Supporting the development of craftsmanship within the tiling industry, the tiling school aids the lifelong learning and development of skills. The tiling school has seen involvement in the Young Tilers Competition since 2005 as well as participation in WorldSkills 2015 and EuroSkills 2018.

Joint Training Camp in Switzerland for WorldSkills Competitors

Candidates from the UK, the Netherlands, Italy and Switzerland trained together in Switzerland from 13 – 15 May 2019. Candidates were assisted by experts in the field from various countries, and participated in a variety of tasks throughout the training camp. Overall, the event was considered a great success, building on the „Teach the Teacher EUF Workshop“ which took place in 2018.

Austrian Training Event 2019

For further details please see the training programme here.

Swiss Training Event 2018

Der erste „teach the teacher EUF Workshop“ findet vom Sonntag, 22. April bis Dienstag, 24. April 2018 in der Schweiz statt . Mitgliedsverbände sind zur Teilnahme eingeladen, indem sie Ausbildner von Wand- und Bodenfliesen-Lehrlingen entsenden

.

Der Inhalt ist:

XXL – Grossformate / Praktische Arbeit in Zusammenarbeit mit FLORIM
Untergrund / Entwässerung / Abdichtung / Theorie und Praxis
Unterhalt / Reinigung von Keramik und Naturstein in Zusammenarbeit mit FILA

Es wird eine Gebühr von 200 € pro Lehrer oder zusätzlicher Vertreter des Verbandes für die Unterkunft erhoben. Dies beinhaltet 2 Übernachtungen mit Vollpension im Bildungszentrum mit einem Rahmenprogramm für den Workshop. Registrieren Sie sich unter secretariat@euf-federation.com

Das Training wird durch den Schweizerischen Plattenverband sichergestellt

Besuchen Sie die Internetseite für weitere Informationen zum Anlass.